Těhotenské cvičení

TĚHOTENSKÉ CVIČENÍ je rovnocenným partnerem teoretické předporodní přípravy; opět souvisí s prevencí a péčí o vlastní tělo, které dostává v období těhotenství docela zabrat. 

Pravidelné vhodné cvičení vám pomůže zachovat si i v období těhotenství fyzickou kondici, kterou budete potřebovat hlavně ve finále - v posledních týdnech a při porodu samotném. Ale nejen to: Naučíte se díky němu vědomě pracovat s tělem a s dechem, což vám při samotném porodu velmi usnadní (spolu)práci a pomůže pochopit a zmírnit bolest. Při (přiměřeném!) pravidelném cvičení si vyplavíte endorfiny, podpoříte krevní oběh i funkci všech orgánů a uděláte něco pro prevenci tromboflebitidy. Častý příjemný postporodní efekt: Rychlejší návrat na původní váhu.

Co lze v těhotenství cvičit?

Vědomé ovládání a posílení svalstva pánevního dna. Cvičení zaměřené na bolesti zad, především bederní a křížové oblasti. Protažení dolních končetin a prevence vzniku křečových žil. Posilování prsních svalů. Celkové protažení celého těla. Dechová cvičení k I. a II.době porodní. Nácvik tlačení a relaxace k II.době porodní.

Cviky v jednotlivých trimestrech se liší, a proto na to bereme zřetel. 

Cvičíme na velkých míčích (bodyballech) a případně s dalšími pomůckami.

Cvičení je vhodné od počátku těhotenství do 36.tt. Nad 36.tt a při umístění placenty na přední stěně dělohy platí pro cvičení určitá omezení, cviky jsou proto lehce modifikovány. Potřebné je od všech cvičících potvrzení od gynekologa o způsobilosti k těhotenskému cvičení (píše se zpravidla jako krátká poznámka do těhotenské průkazky). 

 

Momentálně nejsou vypsány žádné pravidelné lekce, ale pracuje se na tom.